01/07/2021
Payments via Counter Service at 7Eleven in Thailand now available ชำระเงินผ่านเคาน์เตอร์เซอร์วิสที่ เซเว่นอีเลฟเว่นในประเทศไทยได้แล้ว
Admin Admin

Counter Payments now available at 7ELEVEN in Thailand.

 

HowToPay now accepts payments in Thailand. As a country with over 60 million people the use of Credit Cards is not common.

As such most bills in Thailand are paid over the counter with a Barcode at your local 7Eleven convenience store. With a store on almost every street this is the most common payment solution in Thailand.

Clients enter the store and hand cash over the counter with a unique barcode. The money is accepted and the client receives a receipt for the payment. Payments clear within minutes of them being made. 

HowToPay has integrated with “Counter Service” in order to assist global users to be able to receive safe and easy payments in Thailand.

 

Frequently asked questions:

 

1. What is a Counter Service option?

Counter Service option provides guests the convenience of paying for online transaction in cash at any counter service/7-Eleven branches nationwide in Thailand.

 

2. If I select Counter Service option, where do I go to make the cash payment?

You can make the cash payment at any Counter Service/ 7-Eleven branch nationwide in Thailand.

 

3. If I choose Counter Service option, can I pay in any currency?

No, payment currency is in Thai Baht (THB) Only.

 

4. Are there any additional charges if I pay via Counter Service?

Yes. A Counter Service of THB50 per guest will be collected. Additionally, payment fee at counters listed below will also be charged.

Amount from1-30,000 THB   Additional Charge THB 30

Amount from 30,001-60,000 THB Additional Charge THB 60

Amount from 60,001-90,000 THB Additional Charge THB 90

 

5. If I did not take note of the payment reference number, how can I retrieve the information so I can proceed with the cash payment?

An email notification with your payment reference number will be sent to your registered email address as well as be shown in the HowToPay mobile app.

 

6. How much time do I have to make the cash payment via Counter Service and how will I get my confirmed e-ticket?

Clients are required to make cash payment within 24 hours from the time you make an online purchase or when you have received your payment reference number via an e-mail notification ”Payment Request”.

After cash payment has been made, your receipt will be emailed to you within 24 hours.

 

7. Can I make partial payment with Counter Service option?

No, you are required to make full payment as indicated in your “Payment Request”.

 

8. Can I use the payment receipt from Counter Service/ 7-Eleven as my proof of payment to the business account I am paying?

No, as that is not our receipt.  Your official receipt for payment will be sent to your registered e-mail once the payment has been made and we receive confirmation by Counter Service. This may take up to up to 30 minutes to show in our mobile app.

ชำระเงินผ่านเคาน์เตอร์เซอร์วิสที่ เซเว่นอีเลฟเว่นในประเทศไทยได้แล้ว
HowToPay ฮาวทูเพย์
การชำระเงินด้วยเคาน์เตอร์พร้อมให้บริการแล้วที่ เซเว่นอีเลฟเว่นในประเทศไทย

ฮาวทูเพย์รับชำระเงินในประเทศไทยแล้ว เนื่องจากเป็นประเทศที่มีผู้คนมากกว่า 60 ล้านคนการใช้บัตรเครดิตจึงยังไม่ใช่เรื่องปกติ
ด้วยเหตุนี้บิลส่วนใหญ่ในประเทศไทยจึงชำระผ่านเคาน์เตอร์ด้วยบาร์โค้ดที่ร้านสะดวกซื้อ เซเว่นอีเลฟเว่นในพื้นที่ของคุณ ด้วยร้านค้าที่มีเกือบทุกถนน  นี่คือวิธีการชำระเงินที่พบบ่อยที่สุดในประเทศไทย
ลูกค้าเข้ามาในร้านและจ่ายเงินสดที่เคาน์เตอร์พร้อมบาร์โค้ดที่ต้องการชำระ  ร้านค้ารับเงินและลูกค้าจะได้รับใบเสร็จรับเงิน การชำระเงินจะเสร็จสิ้นภายในไม่กี่นาทีหลังจากทำรายการ
ฮาวทูเพย์ได้รวมเข้ากับ“ เคาน์เตอร์เซอร์วิส” เพื่อช่วยเหลือผู้ใช้ทั่วโลกให้สามารถรับการชำระเงินที่ปลอดภัยและง่ายดายในประเทศไทย
คำถามที่พบบ่อย:
1. เคาน์เตอน์เซอร์วิสออฟชั่น คืออะไร?
ตัวเลือกเคาน์เตอร์เซอร์วิสช่วยให้ลูกค้าสามารถชำระเงินสำหรับการทำธุรกรรมออนไลน์ด้วยเงินสดได้ที่เคาน์เตอร์เซอร์วิส / เซเว่นอีเลฟเว่นทุกสาขาทั่วประเทศในประเทศไทย

2. หากฉันเลือกตัวเลือกเคาน์เตอร์เซอร์วิสฉันจะชำระเงินสดได้ที่ไหน?
คุณสามารถชำระเงินสดได้ที่เคาน์เตอร์เซอร์วิส / เซเว่นอีเลฟเว่นทุกสาขาทั่วประเทศในประเทศไทย

3. หากเลือกตัวเลือกเคาน์เตอร์เซอร์วิสสามารถชำระเป็นสกุลเงินใดได้หรือไม่?
ไม่สามารถจ่ายเป็นสกุลเงินได้ รับชำระเป็นสกุลเงินบาท (THB) เท่านั้น


4. มีค่าใช้จ่ายเพิ่มเติมหรือไม่หากชำระผ่านเคาน์เตอร์เซอร์วิส?
ใช่. จะมีการเรียกเก็บเงินเคาน์เตอร์เซอร์วิส 50 บาทต่อท่าน นอกจากนี้จะมีการเรียกเก็บค่าธรรมเนียมการชำระเงินที่เคาน์เตอร์ที่ระบุไว้ด้านล่าง

จำนวนตั้งแต่ 1-30,000 บาทคิดเพิ่ม 30 บาท
จำนวน 30,001-60,000 บาทคิดเพิ่ม 60 บาท
จำนวนตั้งแต่ 60,001-90,000 บาทค่าบริการเพิ่มเติม 90 บาท

5. หากฉันไม่ได้จดบันทึกหมายเลขอ้างอิงการชำระเงินฉันจะดึงข้อมูลเพื่อดำเนินการชำระเงินสดได้อย่างไร?
การแจ้งเตือนทางอีเมลพร้อมหมายเลขอ้างอิงการชำระเงินของคุณจะถูกส่งไปยังที่อยู่อีเมลที่คุณลงทะเบียนไว้และจะปรากฏในแอพมือถือ ฮาวทูเพย์

6. ชำระเงินสดผ่านเคาน์เตอร์เซอร์วิสต้องใช้เวลาแค่ไหนและจะได้รับ e-ticket ที่ได้รับการยืนยันแล้วได้อย่างไร?
ลูกค้าจะต้องชำระเงินสดภายใน 24 ชั่วโมงนับจากเวลาที่คุณทำการสั่งซื้อทางออนไลน์หรือเมื่อคุณได้รับหมายเลขอ้างอิงการชำระเงินของคุณผ่านทางอีเมล "การร้องขอการชำระเงิน"
หลังจากชำระด้วยเงินสดใบเสร็จของคุณจะถูกส่งถึงคุณทางอีเมลภายใน 24 ชั่วโมง

7. ฉันสามารถชำระเงินบางส่วนด้วยตัวเลือกเคาน์เตอร์เซอร์วิสได้หรือไม่?
ไม่สามารถทำได้  คุณจะต้องชำระเงินเต็มจำนวนตามที่ระบุไว้ใน "คำขอชำระเงิน" ของคุณ

8. ฉันสามารถใช้ใบเสร็จรับเงินจากเคาน์เตอร์เซอร์วิส / เซเว่นอีเลฟเว่นเป็นหลักฐานการชำระเงินของฉันไปยังธุระกิจที่ฉันจ่าย?
ไม่เพราะนั่นไม่ใช่ใบเสร็จของเรา ใบเสร็จรับเงินอย่างเป็นทางการของคุณจะถูกส่งไปยังอีเมลที่ลงทะเบียนของคุณเมื่อชำระเงินเรียบร้อยแล้วและเราได้รับการยืนยันจากเคาน์เตอร์เซอร์วิส อาจใช้เวลาถึง 30 นาทีในการแสดงในแอปมือถือของเรา

 

 

 


  • VIA
  • Admin
  • TAGS



LEAVE A COMMENT